Heppie walking

HEPPIE WALKING ON THE BEACH

Hier zit beweging in.

Voordelen van wandelen op een strand
Afgezien van het prachtige uitzicht op de zee en de geweldige mensen kijken. . . er zijn 9 bekende gezondheidsvoordelen van wandelen op het strand.

1. Lopen in zand vergt meer inspanning dan lopen op een hard oppervlak. Je spieren en pezen zullen harder werken als je voet beweegt.
2. Lopen in een langzamer tempo terwijl je voeten in het zand zinken vereist meer inspanning dan hardlopen of zelfs joggen.
3. Lopen in zand vereist 2,1 tot 2,7 keer meer energie dan lopen op harde oppervlakken.
4. Jogging/powerwalking in zand verbruikt 1,6 keer meer energie dan joggen op harde oppervlakken.
5. Wandelen op een strand in het zand is zo ontspannend dat de meeste mensen verder lopen dan normaal op loopbanden, paden of straten in de stad. Stappentellerstappen nemen zonder moeite toe.
6. In plaats van je gewrichten en voeten op harde stoepen te beuken, fungeert zand als een natuurlijk kussen.
7. Studies zeggen dat de meesten van ons onze vitamine D-deficiëntie hebben. Tijdens het wandelen geniet u van de natuurlijke vitamine D uit de zon.
8. Gezondheidsvoorstanders zeggen dat op blote voeten lopen ons gronden is. Op zijn minst brengt het ons weer in contact met de schoonheid van de natuur die helpt om stress te verminderen wanneer het leven perspectief krijgt.
9. Voor de meesten van ons is het verbranden van calorieën een van de voordelen van elke oefening. Een van de belangrijkste voordelen van het lopen op een strand is dat je 20 tot 50 procent meer calorieën gebruikt dan wanneer je met hetzelfde tempo op een hard oppervlak zou lopen. Draag geschikte schoenen als u over lange afstanden in het zand loopt.

Vergeet niet dat een van de vele voordelen van wandelen op het strand is dat wandelen ontspannend is, dus vergeet niet te stoppen en een mooie schelp op te halen, de golven en de branding, en de altijd veranderende kleuren van het water op te merken en de lucht

 
En er is zijn nog meer voordelen aan wandelen…
• Behoud van de conditie en bewegingsvaardigheden
• Verbeterd van behendigheid en concentratie
• Verstevigen en soepel houden van spierfuncties
• Verbeterteren van het coördinatievermogen
• Verbeteren van de ademhaling
• Stimuleren en bevorderen van cognitieve en motorische vaardigheden
• Stimuleert het geheugen
• Vreugde beleving (geluk hormoon)