Voordelen wandelen langs het strand

Afgezien van het prachtige uitzicht op de zee en de ruimte wat het met zich mee brengt zijn er veel gezondheidsvoordelen van activiteiten op het strand.

•  Wandelen in zand vergt meer inspanning dan lopen op een hard oppervlak. Je spieren en pezen zullen harder werken.
•  Wandelen in een langzamer tempo terwijl je voeten in het zand zinken vereist meer inspanning dan hardlopen of zelfs joggen.
•  Wandelen in zand vereist 2,1 tot 2,7 keer meer energie dan lopen op harde oppervlakken.
•  Wandelen op een strand is zo ontspannend dat de meeste mensen verder lopen dan normaal.
•  In plaats van je gewrichten en voeten op harde stoepen te beuken, fungeert zand als een natuurlijk kussen.
•  Tijdens het wandelen geniet u van de natuurlijke vitamine D uit de zon.
•  Brengt ons weer in contact met de schoonheid van de natuur die helpt om stress te verminderen.
•  Voor de meesten van ons is het verbranden van calorieën een van de voordelen van elke oefening.

Een van de belangrijkste voordelen van het Wandelen op een strand is dat je 20 tot 50 procent meer calorieën gebruikt dan wanneer je met
hetzelfde tempo op een hard oppervlak zou lopen.
Daarnaast verzorgen de bootcamp activiteiten tijdens het wandelen voor kracht, lenigheid, balans en uithoudingsvermogen.

Wel is er voorzichtigheid geboden bij knie – scheenbeen of enkel blessures, zorg voor goede schoenen en sokken.
Deelname is dan ook op eigen risico en zorg vooral dat u luistert naar uw eigen lichaam.

Draag geschikte schoenen als u over lange afstanden in het zand loopt en laat u goed adviseren bijvoorbeeld bij Beversport
of een outdoor shop.

Drink voldoende water voor uw training neem niet te veel ballast mee zodat u vooral vrij kunt bewegen in de
wandel- en bootcamp activiteiten.